Skargi i wnioski
Każdy Pacjent ma prawo do złożenia skargi i/lub wniosku dotyczącego funkcjonowania naszej placówki.
Skargi i wnioski przyjmuje:
1. UNIWERSYTECKIE
CENTRUM KLINICZNE
- pisemnie na adres: Uniwersytecie Centrum Kliniczne, ul. Dębinki 7, 80-952 Gdańsk
- pismem złożonym osobiście w Kancelarii UCK: budynek CMN, 5. piętro
- pocztą elektroniczną na adres e-mail: info@uck.gda.pl
- za pośrednictwem faksu pod numerem: 58 346 11 78
- osobiście:
- SEKRETARIATY KLINIK/ZAKŁADÓW UCK
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00
- BIURO DYREKTORA NACZELNEGO
- od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania tj. 7.00 do 15.00, budynek CMN, (5. piętro) sekretariat dyrekcji;
- DYREKTOR NACZELNY UCK - po wcześniejszym umówieniu telefonicznym (tel. 58 584 40 00, 58 584 40 01)
- w każdy wtorek w godzinach 13.00 - 15.00 w budynku CMN, (5. piętro) sekretariat dyrekcji - ZESPÓŁ DS. ETYKI
- mailowo: etyka@uck.gda.pl
- pisemnie na adres: Zespół ds. Etyki UCK, ul. Dębinki 7, 80-952 Gdańsk
Więcej informacji: Zespół ds. Etyki
2. PROREKTORA DS. KLINICZNYCH GDAŃSKIEGO UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO
- pisemnie na adres: ul. M. Skłodowskiej-Curie 3a, 80-210 Gdańsk
- pocztą elektroniczną na adres e-mail: prorektor.klinika@gumed.edu.pl
- telefonicznie pod numerem: 58 349 10 03
3. RZECZNIKA PRAW PACJENTA
- pisemnie na adres: ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa
- pocztą elektroniczną na adres e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl
- poprzez platformę ePUAP (adres skrzynki ePUAP: /RzPP/skrytka)
- za pośrednictwem faksu pod numerem: 22 506 50 64
- osobiście w siedzibie Biura Rzecznika Praw Pacjenta
- w poniedziałki w godz. 9.00-18.00,
- od wtorku do piątku w godz. 9.00-15.00
- więcej informacji: https://www.gov.pl/web/rpp/wizyta-osobista-w-biurze-rzecznika-praw-pacjenta - Telefoniczna Informacja Pacjenta - tel. 800 190 590, czynna pn. - pt. w godz. 8.00 - 18.00, połączenie bezpłatne również z telefonów stacjonarnych
4. BIURO RZECZNIKA PRAW DZIECKA
- pisemnie na adres: ul. Chocimska 6, 00-791 Warszawa
- pocztą elektroniczną na adres e-mail: rpd@brpd.gov.pl
- telefonicznie pod numerem: 22 583 66 00
- za pośrednictwem faksu pod numerem: 22 583 66 96
- osobiście w siedzibie Biura Rzecznika Praw Dziecka
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 08.15 do 16.15 - DZIECIĘCY TELEFON ZAUFANIA RZECZNIKA PRAW DZIECKA: 800 12 12 12 (połączenie bezpłatne również z telefonów stacjonarnych)
czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8.15 - 16.15
5. RZECZNIKA ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAWODOWEJ OKRĘGOWEJ IZBY LEKARSKIEJ
- pisemnie na adres: ul. Śniadeckich 33, 80-204 Gdańsk
- telefonicznie pod numerem: 58 524 32 00
6. RZECZNIKA ODPOWIEDZIALNOŚCI ZAWODOWEJ OKRĘGOWEJ IZBY PIELĘGNIAREK I POŁOŻNYCH
- pisemnie na adres: ul. Wyczółkowskiego 17 A, 80-147 Gdańsk
- telefonicznie pod numerem: 58 320 06 85
7. POMORSKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO
FUNDUSZU ZDROWIA (POW NFZ)
Wydział Obsługi Klientów i Profilaktyki - Sekcja Skarg Wniosków i Informacji
- osobiście Gdańsk, ul. Podwale Staromiejskie 69, godziny przyjmowania interesantów: poniedziałek 8:00 - 18:00; wtorek-piątek 8:00 - 16:00
- drogą elektroniczną na adres e-mail: kancelaria@nfz-gdansk.pl
- za pośrednictwem ePUAP, adres skrzynki: /im2816rkl4/SkrytkaESP
- korespondencyjnie na adres: ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk
Pismo w sprawie Skargi lub Wniosku powinno zawierać następujące informacje:
dane Zgłaszającego (imię, nazwisko, adres),
dane świadczeniodawcy, którego skarga dotyczy (w przypadku zgłoszenia skargi do instytucji innej niż UCK),
precyzyjny opis zdarzenia,
w przypadku składania skargi w imieniu osoby trzeciej konieczne jest dokładne podanie jej danych osobowych (nazwisko, imię i nr pesel)
Skarga może dotyczyć w szczególności naruszenia praw pacjenta w zakresie:
udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez UCK,
przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw przez UCK,
zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez pracowników UCK,
innych mających wpływ na realizowane zadania przez UCK
Wniosek może dotyczyć m.in.:
spraw ulepszenia organizacji i poprawy funkcjonowania UCK,
wzmocnienia praworządności,
zapobiegania nadużyciom,
lepszego zaspakajana potrzeb oraz efektywniejszego wykonywania zadań przez UCK.
Zaleca się, aby zastrzeżenia dotyczące sposobu leczenia kierować w pierwszej kolejności do:
ordynatora kierującego kliniką,
a następnie kolejno do:
Dyrektora ds. Lecznictwa - Lekarza Naczelnego UCK,
Dyrektora Naczelnego UCK,
Prorektora ds. Klinicznych Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego,
Pozostałych uprawnionych instytucji.
Należy pamiętać, że pracownicy NFZ nie są upoważnieni do oceny decyzji medycznych podejmowanych przez lekarzy w procesie leczenia.
Skargi i Wnioski anonimowe, czyli niezawierające danych osobowych (tj. imienia i nazwiska (nazwy) oraz danych kontaktowych) Zgłaszającego, co do zasady nie są rozpatrywane z uwagi na brak możliwości przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.
Skargi i Wnioski są rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, a odpowiedź udzielana nie później niż w terminie 30 dni od daty wpływu do UCK, a w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin udzielenia odpowiedzi może ulec wydłużeniu do dwóch miesięcy.
Administratorem danych osobowych przekazanych w związku ze złożeniem skargi, wniosku jest Uniwersyteckie Centrum Kliniczne ul. Dębinki 7, 80-952 Gdańsk.