Uniwersyteckie Centrum Kliniczne laureatem konkursu „Kod Innowacji”!

Uniwersyteckie Centrum Kliniczne zostało nagrodzone za wykorzystanie kodów kreskowych, dzięki którym użycie wyrobów medycznych u pacjentów jest efektywnie monitorowane. Organizatorem konkursu jest GS1 Polska.

GS1 Polska, będąca częścią globalnej organizacji, działającej w  150 krajach na świecie, od 2018 roku przyznaje nagrody firmom i organizacjom, które do poprawy efektywności wykorzystały standardy GS1. 15 listopada 2018 podczas konferencji „Kod Innowacji” nagrodzono tegorocznych zwycięzców. Uniwersyteckie Centrum Kliniczne zostało laureatem konkursu w kategorii „ochrona zdrowia” za wykorzystanie kodów kreskowych do identyfikacji wyrobów medycznych.


Prace wdrożeniowe systemu identyfikacji wyrobów medycznych za pomocą kodów kreskowych rozpoczęły się w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym 2015. Celem, który udało się osiągnąć, było sprawne przyporządkowanie w systemie informatycznym wyrobu medycznego wykorzystanego w procesie leczenia u konkretnego pacjenta - w oparciu o  globalny standard śledzenia ruchu i pochodzenia produktów (tzw. traceability). Zastosowanie kodów kreskowych w szpitalu przekłada się na eliminację błędów medycznych.

- Każdy z nas był lub będzie pacjentem i chciałby czuć się bezpiecznie w placówce medycznej, do której trafi. Będzie miał taką pewność w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym w Gdańsku. Szpital ten wdraża standardy identyfikacyjne GS1 i rozwiązania w zakresie automatycznego gromadzenia danych z wyrobów medycznych na poziomie działu zaopatrzenia medycznego oraz klinik. Oczekując od swoich dostawców oznaczeń zgodnych z GS1, szpital przyczynia się do popularyzacji wiedzy na temat globalnych standardów. Implementując standardy GS1, placówka wnosi istotny wkład w działania na rzecz większego bezpieczeństwa pacjenta i lepszej efektywności procesowej – uzasadnił, wręczając nagrodę w kategorii ochrona zdrowia, Aleksander Niemczyk,  prezes GS1 Polska.

Oprócz Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego laureatami konkursu są także:

- Makro Cash & Carry w  kategorii „retail”,
- Carrefour Polska w kategorii „e-commerce”,
- Raben Logistics Polska w  kategorii „TSL”.

Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na stronie www.kodinnowacji.pl